Estàs veient: Bioalimals > Tallers d’alimentació > Equilibri alimentari, els bons hàbits

           

Equilibri alimentari

Equilibri Alimentari. Els Bons Hàbits

La Piràmide alimentària,
pot ser útil per a la cuina diària!

Beneficio del taller Amb l’alimentació equilibrada
faran salut cada menjada!
Beneficio del taller La Piràmide comprendran
i els seus secrets descobriran.
Beneficio del taller Alimentació i ciència,
construiran àpats amb consciència.
Beneficio del taller La diabetis i el colesterol, millor prevenir;
l’equilibri alimentari serà el camí.

Dirigit a alumnes de la ESO i Batxillerat.

Taller Equilibri Alimentari

Una realitat constatada per nombroses enquestes és que els joves de la nostra societat s’alimenten de forma poc saludable, sent aquest la causa de múltiples problemes de salut, i trastorns més o menys passatgers en l’etapa adulta.

Bioalimals, taller equilibri alimentari
Bioalimals, taller equilibri alimentari 
Bioalimals, taller equilibri alimentari 

Objectius:

Bioalimals, taller equilibri alimentari• Prendre consciència del paper rellevant que té l’alimentació en la salut.
• Despertar l’esperit crític front els missatges publicitaris d’aquells productes que tant freqüentment consumeixen (gominoles, xips, brioixeria, begudes cola,…).
• Conscienciar als joves que poden decidir què mengen en molts moments del dia; que no tot està ens mans dels pares/escola,…
• Fer-los veure que el gust i l’apetència pels aliments canvia amb el temps.

Desenvolupament:

1a part: Reconeixem la Dieta Mediterrània, amb un article del diari Avui, com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat.

2a part: Entre tots els alumnes construïm la Piràmide Alimentària amb aquells aliments propis de l’alimentació dels joves, i analitzem els possibles riscos per a la salut (augment de pes, colesterol, diabetis, restrenyiment,…).

3a part: Reemprenem la tasca, acabant d’omplir la piràmide amb tots aquells aliments propis de la Dieta Mediterrània (peix, cereals integrals, llegums, fruits secs,…) tot aprofitant difondre i apreciar una gran diversitat de fruites i verdures. Comparem i analitzem les dues imatges.

4a part: Escoltem la cançó “Què bo!”, a partir de la qual trobem aquells mals hàbits en els que ens identifiquem. Obrim un debat interactiu entre tots.

Materials que s’utilitzen:

Cançó: “Que bo”, del CD Per Sucar-hi Pa!
Per sucar hi-pa!
Lletra de la cançó:
Que bo«Rumbem i rumbegem» l’alimentació…
Actualment hi ha una creixent preocupació sobre la mal nutrició i els mals hàbits alimentaris que neguiteja pares i educadors. «Menja bé, caga fort i no tinguis por a la mort». Però … què vol dir menjar bé? Si rumbegem l’alimentació fins al final de la cançó, a més de diversió hi trobaràs la llicó»