Estàs veient:Bioalimals > Tallers d’educació humanitària i protecció animal > Solidaritat

SOLIDARITAT
La solidaritat crea llaços d’amistat
deixant-nos tocar per la vulnerabilitat.

Què fer? adopció responsable, apadrinar-lo o voluntariat.

està dins d’un marc il·legal.
Dirigit a alumnes a patir de 4rt primària, ESO i batxillerat.
Objectius:
• Promoure la percepció que tots els sers d’aquest planeta estem interconnectats.
• Prendre consciència de la relació causa-efecte de les conductes humanes.
• Desenvolupar l’esperit crític vers els nostres comportaments.
• Despertar vers la solidaritat, mitjançant accions concretes i reals.
• Conèixer altres formes d’establir vincles més justos, humans, equitatius i solidaris amb els més necessitats, tant propers com llunyans.
Desenvolupament / material:
• Dinàmica:
«L’altra cara de la moneda dels productes que consumim habitualment: l’esclavitud?»: T’has preguntat mai com poden ser tant barats?
• Vídeo:
«El camí fosc del gos aparador»
• Exercicis:
◦ «Una forma inconscient de perpetuar sofriment»: Reflexionem sobre les conseqüències de la compra dels gossos que es venen a les botigues d’animals. La opció ètica: adoptar i no comprar!!
◦ «Un intercanvi franc i noble d’energia entre dues ànimes»: què ens donen i què els donem?
◦ «Què serà del ser abandonat?»: l’abandonament genera patiment.
◦ «Els »perquès» dels abandonaments» i què podem fer per evitar-los?
◦ «Diversitat en la forma de maltractar!» Com ho podem evitar? – Com actuar si presenciem un maltractament d’un animal?
• Vídeo:
«El voluntariat a les protectores»: Coneguem una realitat; allà hi trobaràs humanitat, i el teu temps serà doblement aprofitat. Una activitat on hi brolla la dignitat!!!
• Fem teatre?:
Activitat lúdica per grups de 4 ó 5 alumnes, en que representarem una situació d’una família, i els fills volen un animal.
• Vídeo:
«Un amic a la família»: Si volem adoptar, fem-ho amb responsabilitat!! Un amic no es compra, es troba!!!
• Escoltarem una cançó contra l’abandonament animal.