Educació humanitària i protecció animal
L’Educació Humanitària, Drets Humans, Ética Ambiental i Protecció dels Animals, forma part del PROGRAMA ESCOLES HUMANITÀRIES.
Aquesta vessant educativa en Bioalimals és una adaptació del Programa d’Educació Humanitària de FAADA.
Les 8 àrees ajuden als nens i els joves a desenvolupar habilitats socials, com l’empatia i el respecte envers tots els éssers vius del planeta, generant així, relacions més cordials i per tant, una transformació de la societat cap a una societat de pau i harmonia.
L’Educació Humanitària de Bioalimals abarca tres branques:
– l’Ètica Ambiental
– els Drets Humans
– la Protecció dels Animals
I cadascuna d’elles s’enfoca des de la premissa del vincle entre els humans i els animals!! És ben bonic i útil observar com ens relacionem amb els animals, doncs a partir d’aquesta observació podem extrapolar en quin model de societat ens movem.
Gandhi afirmava:
«La grandesa d’una nació i el progrés moral pot ser jutjat per la forma en que els seus animals són tractats»
I no es tracta de si ens agraden o no els animals, sinó de reconèixer que són sers mereixedors de respecte.
Com diu l’Elizabeth Gredley, una de les primeres autores en la introducció de l’educació humanitària en l’àmbit curricular, «els nens que són més amables amb els animals tendeixen a ser més amables amb els seus companys humans».
I és que «ensenyar a un infant a no aixafar el cuc de terra és tant beneficiós pel cuc com per l’infant», doncs gràcies a aquesta experiència pot desplegar-se una dimensió en ell de reconeixement d’un vincle respectuós. Això, sens dubte, revertirà positivament en les relacions amb les persones, properes i llunyanes.
Humanitzar les nostres relacions amb els animals no s’oposa a la humanització de les nostres relacions amb els nostres semblants, sinó que les reforça!
NENS I JOVES RESPECTUOSOS AMB EL MEDI AMBIENT, CAPAÇOS DE DESENVOLUPAR I EXPRESSAR LES SEVES HABILITATS MÉS HUMANES!
Les 8 àrees d’Educació Humanitària i protecció animal de Bioalimals
Tallers que ensenyen a alumnes de primària, secundària i batxillerat a ser més conscients i més humans amb ells mateixos, els animals i el medi ambient!
Tallers de 2 hores, combinables amb aquelles àrees sol·licitades pel centre educatiu:
ÀREA 1: EMPATIA I COMPASSIÓ
• El vincle afectuós entre l’animal i el seu responsable
és un engranatge que fa la vida més agradable!
• Amb la compassió
acompanyem a l’altre en llur situació.
• Tots, per defecte
som mereixedors de respecte!!
Dirigit a:
Alumnes a patir de 4rt primària, ESO i batxillerat.
ÀREA 2: RECONEIXEMENT DE SENTIMENTS
• El vincle amb l’animal neix des del cor i no de la ment,
d’aquí l’afecte mutu i un gran reconeixement.
• La capacitat de sentir dolor
és inherent al regne animal sense excepció!
• Entre espècies és possible l’amistat!
És un fenomen molt constatat.
Dirigit a:
Alumnes de primària, ESO i batxillerat.
ÀREA 3: SOLIDARITAT
• L’impuls vers la solidaritat
surt de molta dignitat.
• L’abandonament causa sofriment
a un ser que és innocent!
• Comencem a veure una realitat:
el comerç clandestí de gossos, banyat de crueltat.
Dirigit a:
Alumnes a patir de 4rt primària, ESO i batxillerat.
ÀREA 4: CONTROL DE IMPULSOS
• No fem d’un animal un regal qualsevol!!
seran anys d’aliment, afecte i al final, un dol!
• la vida d’un ser viu cal valorar-la
lluny de ser un objecte, pots estimar-la!
• L’impuls que ve del caprici és un vici poc responsable
L’impuls que neix de la vida és una força imparable!
Dirigit a:
Alumnes a patir de 4rt primària, ESO i batxillerat
ÀREA 5: PRESA DE DECISIONS I RESOLUCIÓ DE CONFLICTES
• Davant d’aquella experiència
hi podem posar consciència?
• La vida és un engranatge
per a un gran aprenentatge
• Quan en la vida volem tenir raó
apareixen els «ismes», la separació i el dolor.
Dirigit a:
Alumnes de ESO i batxillerat.
ÀREA 6: DISCRIMINACIÓ: «L’ESPECISME»
• L’instint de supervivència com a tal
és el mateix en tot animal.
• Amb què vincules l’especisme?
amb l’antropocentrisme o el biocentrisme?
• Acceptar que la vida és creació i destrucció
no eximeix de prendre partit per a l’acció.
• El «carnisme», una manera de menjar inconscientment sorprenent!
un animal me’l menjo i un altre el tracto amorosament.
Dirigit a:
Alumnes de primària, ESO i batxillerat.
ÀREA 7: EDUCACIÓ AMBIENTAL
• Parlarem del medi ambient
i com respectar-lo amb enteniment.
• Tot i ser molt pràctic l’invent del plàstic
és sabut que el patim oceans, peixos, aus i humans.
• Pensarem solucions a nivell global
i prendrem partit d’accions a nivell local.
Dirigit a:
Alumnes de primària, ESO i batxillerat.
ÀREA 8: EDUCACIÓ ÈTICA I CÍVICA
• El bon responsable d’un animal mai diu «no puc!»
sempre li oferirà menjar, afecte, veterinari i aixopluc.
• Reconeixement dels Drets o concessió?
Vet aquí la qüestió!
• La Declaració Universal dels Drets dels Animals
considera l’Educació des de la infància, un dels punts fonamentals.
Dirigit a:
Alumnes de primària, ESO i batxillerat.
Preus per taller a les Escoles
1 taller: 150€
2-3 tallers: 130€ / taller
4 ó més tallers: 110€ / taller
Preus per taller als Ajuntaments
145€ / taller.
* Els tallers són de 2 hores amb diferents àrees a escollir!