Estàs veient: Bioalimals > Tallers d’alimentació > El vegetarianisme-veganisme en els joves

Bioalimals: Taller el vegetarianisme i veganisme en els joves

El vegetarianisme-veganisme en els joves

El vegetarianisme, lluny de cap imposició ni recomanació!!
sols estar al servei dels alumnes, si volen informació!

Beneficio del taller Tot i disposar de tones de ciència,
hi ha por i dubtes en l’adolescència.
Beneficio del taller Sigui pels animals, la salut o el planeta,
és possible un canvi de dieta.
Beneficio del taller El Vegetarianisme i el Veganisme,
fent vida social modeulen el Flexiterianisme.

Dirigit a alumnes de ESO i Batxillerat.

Els joves són un coŀlectiu obert al món, i fruit de la condició inherent a la seva edat, els neix sovint un esperit crític vers el sistema social del que formen part. Si tenim en compte el fenomen actual de les xarxes socials, atès que cada vegada es fa més visible allò que ha estat invisible a la mirada de les persones, ens trobem davant d’un sector de la societat que es plantegen i es qüestionen aquells temes sobre els quals poden actuar, amb un intent de posicionar-se coherentment d’acord a les seves inquietuds.

Un tema clau que empeny a la reflexió a l’aula és el vincle amb els animals; sent aquest prou ampli, hi ha una punt que apareix d’immediat: l’animal que apareix al plat: ”És imprescindible que formi part de la meva dieta?”

Hi ha diversos motius que ens poden empènyer cap a una dieta vegana o vegetariana:
• El respecte, la compassió i l’amor vers els animals, negant-se a ser partícips d’un sistema basat en l’extrema crueltat al que estan sotmesos els animals.
• La salut, sovint malmesa per una dieta excessivament carnívora.
• Una visió ambiental, vers el planeta i totes les persones que hi viuen.

Però davant d’aquesta opció personal, que confronta la por dels familiars i adults apareix la gran pregunta: «correm algun risc, des del punt de vista de la salut?». I és que apareixen dubtes vinculats, tots ells, a possibles deficiències nutricionals que poden fer trontollar l’equilibri saludable del jove (l’aport de proteïnes, ferro, calci, vitamina B12,…).

Objectius:

• Tractar aquest tema des de la màxima prudència i el màxim respecte vers totes i cadascuna de les tendències alimentàries dels companys de classe, evitant tot tipus de judici.
• Generar un espai de tolerància vers els diferents nivells de consciència i sensibilitat de cadascú, assumint que cadascú sosté el que pot sostenir.
• Reconèixer aquesta opció d’alimentar-nos com una resposta natural i digna de ser contemplada i abordada.
Resoldre dubtes, confusions, etc. des del punt de vista dietètic i nutricional
• Descobrir aliments alternatius i presentar les seves propietats nutricionals
• Aprendre a elaborar un menú complert i equilibrat vegetarià

Desenvolupament:

• Veurem el vídeo «Una vida connectada. El veganismo».
• Donarem pas a un debat per a la reflexió sobre aquesta pauta alimentària.
• Explicarem la Piràmide de l’Alimentació Vegana, com una pauta alimentària possible, saludable i equilibrada, completant-ho amb un power point interactiu.
• Crearem menús vegetarians-vegans saludables amb unes safates i imatges d’aliments.

Materials que s’utilitzen:

Vídeo: Una vida connectada. El veganismo.

Piràmide vegetariana.
Piràmide de l’Alimentació vegana

1) Grup de cereals
2) Grup de verdures i hortalisses
3) Fruites i fruita seca
4)Aliments rics en calci
5) Grup de llegums
6) Altres essencials

Construcció menú vegà d’un dia.

es-pot-complementar2Aquesta àrea es pot complementar amb:
Següent taller d'educació humanitaria i protecció animal